Maatregelen corona virus WormerWonen

Update juni 2020: kantoor blijf tot nader order gesloten.

WormerWonen houdt de maatregelen om besmetting met het coronavirus te voorkomen  voorlopig aan: ons kantoor blijft tot nader order voor bezoekers gesloten en onze medewerkers blijven zoveel mogelijk thuis werken. WormerWonen is wel telefonisch, 075 642 6421, of per email bereikbaar, info@wormerwonen.nl.

 

Update 28 april 2020: ook niet spoedeisende reparatieverzoeken worden weer uitgevoerd.

Ook reparatiewerkzaamheden die niet persé spoed hebben, gaan we vanaf 28 april weer uitvoeren. Dit gebeurt in samenwerking met onze onderhoudspartners. Uiteraard werken zij volgens de richtlijnen van het RIVM in verband met het coronavirus.

Nieuwe manier
Inmiddels zijn er landelijke richtlijnen voor de bouw die aansluiten op de richtlijnen van het RIVM. Op basis daarvan bedachten wij samen met onze onderhoudspartners een manier om weer reparaties te kunnen uitvoeren. Ook als ze geen spoed hebben.

Plan vanaf nu (opnieuw) uw reparatie
Is uw eerdere afspraak met de monteur afgezegd vanwege het coronavirus? Of wilt u een nieuwe reparatie melden? Dat kan vanaf vandaag weer gewoon via onze website. Of neem telefonisch contact met ons op (075 642 6421).

Extra vragen en checks
Als u belt voor een reparatieafspraak, stellen wij u wel een aantal extra vragen. Bijvoorbeeld omdat we willen weten of u in een risicogroep valt volgens de richtlijnen van het RIVM. Ook vraagt de monteur voordat hij de woning betreedt nog even of er in de tussentijd niemand in uw huishouden ziek geworden is.

Is er niemand ziek en valt u niet in de risicogroep? Dan kan de monteur de reparatie uitvoeren. Hiervoor is een nieuwe manier van werken bedacht. U leest hier alles over in de folder ‘Maatregelen onderhoudspartners van WormerWonen ter voorkoming van corona besmetting’.

Zoveel mogelijk mensen helpen
Ook bij mensen die wél in de risicogroep vallen, kunnen monteurs soms langskomen. Deze huurders moeten dan wel de mogelijkheid hebben om hun woning een tijdje te verlaten en een 'vervanger' te regelen. Op deze manier proberen we zoveel mogelijk mensen te helpen hun woning in goede staat te houden. Ook in deze lastige tijden.

 

 

 

Update 23 april 2020: alle maatregelen gelden in ieder geval tot 20 mei a.s.

 

Update 9 april 2020: extra schoonmaak liften

De afgelopen weken heeft WormerWonen afspraken gemaakt om in verband met de corona crisis de liften extra te laten schoonmaken. Dit gebeurt in ieder complex waar een lift is. De schoonmaak wordt verzorgd door de reguliere schoonmaakbedrijven, de huismeesters of een bewoner waarmee deze afspraak is gemaakt. In de liften worden in een box extra reinigingsdoekjes aan de gebruikers aangeboden. Wij vragen al onze bewoners en bezoekers om de voorschriften uit de folder van Kone in acht te nemen.

 

Update 1 april 2020: alle maatregelen gelden in ieder geval tot 28 april a.s.

 

Update 31 maart 2020: corona protocol onderhoudspartners WormerWonen

Omdat het er naar uitziet dat wij nog weken, zo niet maanden, rekening moeten blijven houden met het corona virus heeft WormerWonen met haar onderhoudspartners afspraken gemaakt over maatregelen ter voorkoming van corona besmetting zodat bepaalde onderhoudswerkzaamheden toch op een veilige manier kunnen doorgaan. U kunt het protocol hier lezen.

 

Update 19 maart 2020: neem contact op als u financiele problemen heeft 

De coronacrisis zal voor sommige huurders ook financiële gevolgen hebben. Bent u huurder van WormerWonen en valt uw inkomen door de coronacrisis weg? Neem in dat geval contact met ons op, dan kunnen we vroegtijdig bespreken wat er mogelijk is. Mail naar info@wormerwonen.nl of bel tussen 08.30 en 12.30 uur 075 642 6421.

 

Update 12 maart 2020: kantoor gesloten

WormerWonen scherpt de maatregelen om besmetting met het coronavirus te voorkomen aan:

Vanaf heden wordt het kantoor voor bezoekers gesloten en werken medewerkers zoveel mogelijk thuis.

WormerWonen is wel telefonisch (075 642 6421) of per email bereikbaar info@wormerwonen.nl.

Er worden er geen reparatieverzoeken mee uitgevoerd tot 28 april a.s. Alleen spoedeisende reparatieverzoeken worden uitgevoerd. Het online plannen van een reparatieverzoek is tijdelijk op de website geblokkeerd.

Deze maatregelen gelden tot 28 april a.s.

 

10 maart 2020, maatregelen om besmetting te voorkomen

Het RIVM adviseert maatregelen om besmetting met Corona zoveel mogelijk te beperken. Ook bij WormerWonen nemen we deze adviezen ter harte. We volgen daarbij de richtlijnen van het RIVM. Kijk ook gerust op de website van het RIVM.

 

We willen het besmettingsgevaar zoveel mogelijk beperken. Daarom gelden deze richtlijnen:

 

Medewerkers schudden geen handen en houden afstand van gesprekspartners

Onze medewerkers schudden tijdelijk geen handen. Ze houden afstand van bezoekers en gesprekspartners.

 

Is er een (reparatie)afspraak met u ingepland en heeft u klachten (verkoudheid, hoesten of koorts)?

Dan verzoeken wij u om ons te bellen om de afspraak minimaal 2 weken te verzetten.

 

We vragen of u klachten (verkoudheid, hoesten of koorts) heeft, voordat we binnenkomen in uw woning

Is het antwoord ja? Dan gaat de afspraak niet door. We maken dezelfde dag een nieuwe afspraak voor over minimaal 2 weken.  

 

Medewerkers van onze onderhoudsbedrijven vragen of u klachten (verkoudheid, hoesten of koorts) heeft voordat zij uw woning binnenkomen.

Is het antwoord ja? Dan plannen zij het reparatieverzoek over minimaal 2 weken in.

 

U komt aan de balie bij WormerWonen

U blijft natuurlijk welkom. Wel treffen wij extra maatregelen:

We geven geen hand.

We houden iets meer afstand.

Heeft u klachten (verkoudheid, hoesten of koorts)? Dan vragen wij u niet naar ons toe te komen, maar ons te bellen of een email te sturen.

 

Onze medewerkers met lichte verkoudheid werken eventueel vanuit huis

Persoonlijke afspraken met deze medewerkers gaan niet door. Waar mogelijk is er telefonisch contact.